Thursday, May 7, 2015

Hotel Andaman Langkawi

bersambung 3 hari 2 malam ke langkawi

Setelah check out hotel bayview kami pun terus menuju ke hotel tepi pantai untuk hari yang kedua dan ketiga. Pantai apa xtau lah, mungkin pantai kok agaknya, tak perasan pula. hotel yang akan kami inap seterusnya ialah hotel Andaman. Jauh juga hotel ni dari pekan Kuah. jalan pun bengkang bengkok untuk sampai ke hotel ni. Macam hotel the Swiss garden kat Lumut,

Bila sampai saja, Oooh memang cantik hotel ni, dikelilingi hutan dan berhadapan laut, pantai pun macam pantai private saja. Hotel 5 bintang, mahalnya, tak apa kata anak kita relax di sini, sambil menikmati kehijaun pokok2 disekeliling hotel.

Memang kelas hotel ni, padanlah banyak pelancung dari luar negeri menginap di sini.

pemandangan dari balcony bilik

tupai sedang makan jantang pisang, cute

baru sampai

wefie dengan penyambut tetamu kat depan hotel. macam hang tuah

my hubby pun selfie sama

kat entrance hotel



its me

sorang sekali posing

cucu maktok main air kolam

ada rainbow pula

papa dengan anaknya main pasir

ni maktok konon cari siput remis, haram xdak pun

pemandangan kolam yang cantik


poster kat dinding

kat kolam ikan

besar besar ikan kap kat sini


jalan menuju ke bilik, tengok tu hutan

bilik 346

aku ambik gambaq hang, hang ambik gambaq hang

pemandangn pantai dari balcony bilik

bilikair yang cantik







disediakan iron and ironboard, senang kalau baju kedut

monyet curi makan buah mangga dari bilik sebelah kaknab



berehat di pantai

Add caption

basuh kaki dulu sebelum naik ke bilik


monyet meronda cari makan.




Hotel dalam hutan, monyet banyak cuba naik masuk dalam dalam bilik. pintu balcony kena dok tutup selalu. kebetulan kaknab tutup je xkunci, pandai pula monyet2 tu masuk siap ambik chokelat, dan kacang yang disediakan dalam laci, jadi kaknab inform hotel monyet dah makan kacang, biskut dan chokelat, kalau tidak kita kena bayar, makanan ringan yang disediakan dalam laci mahal harganya,

tupai pun banyak melompat dari satu pokok ke pokok lain. mat mat saleh memang suka hotel macam ni, sebelah hutan sebelah laut. masa kami menginap pun melayu tak banyak family kaknab dengan lagi satu keluarga melayu dari singapore. mat saleh banyak lah, untung sebab duit mereka lebih besar dari ringgit malaysia. mahal pun tak terasa sangat, satu malam yang facing laut, rm950.

sebab hotel ni jauh ke dalam agak payah nak keluar cari kedai makan mau tak mau kena order makan dalam bilik lah jawabnya.

ni lah makan room service. mi sup, nasi goreng, sandwich, dan fish and chip. berapa kena mestilah mahal, hotel 5 bintang. 


No comments:

Post a Comment